غذای محلی تالش

غذای محلی تالش

غذاهای محلی تالش را کجا بخوریم ؟ در سفر به استان گیلان و شهر زیبای تالش علاوه بر دیدن طبیعت بکر و سرسبز منطقه شما می توانید از غذاهای محلی و سنتی لذیذ تالش میل کنید و از سفرهایتان لذت فراوان ببرید. لذتی که طعم و عطر آن هرگز از خاطره و ذهنتان پاک نشود .

غذاهای لذیذ محلی تالش که عطر و طعم کوچ و عشایر را نیز به عنوان چاشنی همراه خود دارد از جمله جذابترین مراحل سفر به شمال به شمار می رود. غذاهای رنگارنگی که هر فرد ایرانی باید حداقل یکبار چشیدن طعمش را امتحان کند.مردمان گیلان علی الخصوص تالش یکی از مهمان نوازترین اقوام ایرانی هستند و یکی از ترفندهای مهمان نوازیشان پذیرایی از مهمانانشان با غذاهای محلی و خوشمزه است .

غذاهایی همچون دوعه آش (آش دوغ) ، کته نون (نان سنگی) ، شیر برنج ، آش تالشی ، سیرجینه ، ووزه دلهَ (بادمجان شکم پر) ، انار دون ، قورتماج ، ووزه کوکو ( کوکوی گردو ) ، خوراک عدس( مَجو) ، و دسرهای خوشمزه و لذیذ همچون روان (کره) ، ترشی محلی ، ترشی آلو ، ترشی بادمجان ، ماست چکیده ، دوشاب ، پِندیرَه ویسوج(پنیر سرخ کرده).

رستوران هیرکانی واقع در گیسوم تالش بهترین ارائه دهنده غذا های محلی و سنتی تالش می باشد که با کادری مجرب و محیطی زیبا و سرسبز در دل جنگل های هیرکانی گیسوم می تواند پذیرای شما برای لذت از طعم واقعی غذاهای محلی تالش باشد.
از این رو رستوران هیرکانی در نظر دارد شما را در این مطلب با تعدادی از غذا های محلی تالش ذکر شده در بالا آشنا کند.

لونگی

قطعا نام لونگی را که معروف ترین و خوشمزه ترین غذا محلی تالش است به دفعات شنیده اید. لَوَنگی که به اردک یا مرغ شکم‌پر اطلاق می‌شود از غذاهای مخصوص تالش می‌باشد. لَوَنگی با اردک یا مرغ تهیه می‌شود، سایر مواد تشکیل دهنده لونگی پیاز، گردو یا لونگی، رب ازگیل یا رب آلوچه، آبغوره، گوجه، نمک و فلفل می‌باشد. این غذا از وعده های غذایی اصلی تالش نژادان ایران و جمهوری آذربایجان محسوب می شود. بخش اول این غذا در زبان تالشی ( لَوَ ) به معنای «شکم» و بخش دوم آن ( گی ) نیز به معنای «رنگین» است و به طور کلی معنای این غذای محلی یعنی «شکم رنگین» که به تزئینات و چینش مخلفات غذایی در شکم مرغ و یا اردک اشاره دارد. مواد مورد استفاده در این غذا : مرغ، اردک یا ماهی، مغز گردو ، پیاز ، رب آلوچه یا رب ازگیل

سینی مزه همراه غذا

سینی مزه همراه با غذا یکی از جذابترین بخش ها در کنار غذاهای محلی تالش می باشد که طرفداران زیادی در تالش دارد که شامل : اشبیل ماهی ، گردو ، باقالی ، ترشی ، خیار و گوجه می باشد.

ترشی هفتَ بیجار

ترشی هفت بیجار یکی از ترشی های پر طرفدار و خوشمزه تالش می باشد که شامل سبزیهای معطر از جمله: ریحان ، کرفس ، مَرزه ، چوچاق (پُلُش) ، گل گندم ، فلفل سبز ، سیر ، هویج ، شلغم ، نمک و گلپر و سرکه .

دوعه آش

آش دوغ که در زبان محلی به دوعه آش شهرت دارد یکی از غذاهای معروف و رایج تالش است و معمولا آن را با نان و سیر تازه محلی صرف می کنند. فرصت چشیدن طعم این غذای خوشمزه را در سفرهای بومگردی گیلان و تالش از دست ندهید.

مواد مورد استفاده در این غذا : برنج ، دوغ، لوبیا، نخود ، عدس ، نعنا، سیر، برگ سیر ، گشنیز

شیر برنج

شیر برنج غذایی است که با سه نوع ذائقه شور و ترش و شیرین می توان میل کرد و به ذائقه شما بستگی دارد. مواد اصلی تشکیل دهنده شیر برنج شیر و برنج است که میتوان از سه نوع شیر گاو یا گوسفند یا بز در طبخ آن بهره برد. هیرکانی صرف شیر برنج به همراه دوشاب را به شما پیشنهاد می کند. مواد مورد استفاده شده در این غذا : برنج ، گلاب ، شیر ، هل ساییده شده ، نمک ، مربا یا دوشاب یا عسل ، ترشی محلی

ووزه دله

ووزه دله یا همان بادمجان توپر یکی از غذاهای محلی تالش است که طرفداران زیادی در تالش دارد.مواد اصلی تشکیل دهنده ووزه دله بادمجان و گردو می باشد که طعم بسیار لذیذی دارد. مواد مورد استفاده در این غذا : بادمجان ، گوجه ، گردو کوبیده شده ، پیاز ، نعنا جهت تزئین

برای صرف و لذت از غذاهای محلی تالش و انواع کباب و فست فود می توانید رستوران هیرکانی را در اولویت خود قرار دهید که در جاده رشت به آستارا و ۲۰ کیلومتر بعد از پونل واقع شده است.

و در آخر کافه رستوران هیرکانی به عنوان بهترین رستوران گیسوم تالش سفر خوشی را برای شما و خانواده محترمان آرزو میکند و جهت دریافت راهنمایی بیشتر می توانید با شماره زیر تماس حاصل کنید یا روی لینک زیر کلیک کنید تا با گوگل مپ به رستوران هیرکانی برسید

شماره تماس : 09113828099
لوکیشن کافه رستوران هیرکانی :
https://nshn.ir/56_bLnHZOBZR6v